mandag den 26. september 2016

Passivhus, nulenergi eller et helt 3.


Vi går med mange tanker om hvad vi skal bygge og i hvilke materialer.
En ting, er vi blevet enige om, vi vil ikke have et typehus. Altså at der kommer et hus kompagni forbi og sætter et færdigt hus, som vi måske har ændret en dørfarve eller valgt en anden flise til badeværelset ved.

Vi vil være med helt fra starten og selv være med til at dykke ned i arkitektens univers og ideer.
Vi vil gerne bygge så småt som muligt og gerne med en høj kælder.

Der er blevet sat nogle krav fra kommunen der lyder på at vi kun må bygge et plan, dog med kælder. Vi må bygge 2,5 m fra skel og med en facade højde på 3,5 m  og en max højde på 6 m og en max bebyggelsesprocent på 30% af grunden, så max 200 m2 hus, men det er også mere end vi ønsker.

Vi har fundet den arkitekt vi gerne vil arbejde med, og han er med på vores krøllede hjerner og skører ideer, så vi kan slet ikke vente med at komme i gang.

Jeg har lidt en drøm om at bygge et passivhus. Et hus hvor vi ikke skal kobles på fjernvarmen, men hvor solens varme og diverse installationer i huset gør at vi kan klare og selv.
Jeg er ikke klog på dette og syntes det er en jungle at finde ud af hvad der er det mest fornuftige valg.
Jeg er flere gange støt på artikler der fortæller om diverse problemer med både nulenergi og passivhuse,  så...... nu må vi se.

Hvis der er nogle af jer der kigger forbi her på bloggen, der har nogle gode råd, tager jeg imod med kyshånd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du kigger forbi. Jeg vil blive rigtigt glad for input, idéer og tanker. Kh. Ditte